NAKKAŞTA ÇAĞDAŞ YORUM
Hüseyin Kutlu'ya ait hat tasarımlarında nakkaşlık yapan Semih İrteş, bugünkü teknolojiye uygun yorumlar getirecek cami üsluplarına çok ihtiyacımız olduğunu belirtirken, projenin bir başka tasarımcılarından Kaan Tepe de, camideki mihrap formunun hiçbir camide görülemeyeceğine dikkat çekiyor. Tepe, ?Duvarlarda tekrar tamiratı gerektirmeyen özel boyalar kullandık. Her köşesinde ayrı bir sanatçı çalıştı? dedi. Caminin kapı tasarımı ve cam yüzeyleriyle ilgilenen Orhan Koçan ise ?Cami Osmanlı ve Selçuklu motiflerinin yanı sıra modernize şekilde tasarlandı' diye konuştu.
Cami tasarımında dünyada ilk kez kadınlar da çalıştı. İç mimarisini Zeynep Fadıllıoğlu yaptı. Fadıllıoğlu, cami tasarlamaktan çok mutlu olduğunu dile getiriyor. Camideki avizeleri tasarlayan Nahide Büyükkaymakçı ise, bir kadın olarak cami projesinde yer almaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade ediyor. Avizeleri tasarlayan Orhan Koçan ile çalıştıklarını söyleyen Büyükkaymakçı, ?İç içe geçmiş 3 avize var. Ortadaki daireyi Nur Suresi çevreliyor. Diğer iki dairede de belli aralıklarla Allah yazıyor. Yazılar aynalardan oluştu? diyor.
Dünya basınının ilgi odağı
Cami, hem mimarisi hem iç tasarımıyla gerek yerli gerekse dünya basınının yoğun ilgisini çekiyor. Bu yüzden ibadete açılır açılmaz en çok meraklıları çekecek gibi. Camiyi dış görüntüsünden içindeki avizelere kadar tasarlayıp yapan sanatkârlar, işin ustası sanatçılarla çalışılmasının camiyi özel kıldığında hemfikir.
07.03.2009 17:21:00